استفاده از دستکش های پلی اتیلن

دستکش های پلی اتیلن عموماً بدون لاتکس و سازگار با محیط زیست هستند. آنها همچنین جایگزین مناسبی برای دستکش های چرم طبیعی هستند. دستکش های پلی اتیلن برای دست زدن به غذاهایی که برای جابجایی با دستکش های لاتکس ایمن تلقی می شوند مناسب ترین هستند.

دلیل استفاده از دستکش های پلی اتیلن

چه شغل شما مستلزم کار دستی مداوم باشد و چه بخواهید به سادگی از دستان خود در برابر عوامل محافظت کنید، به نوعی لباس محافظ نیاز دارید. خوشبختانه تقریباً از هر ماده ای می توان به عنوان جایگزینی برای چرم در دستکش استفاده کرد. یک مثال پلی اتیلن است که معمولا به عنوان PE شناخته می شود. دستکش های پلی اتیلن (PE) برای دست زدن به برخی مواد غذایی ایده آل هستند زیرا محافظت عالی در برابر آلودگی دارند. با این حال، بسیاری از مردم با مزایای آنها آشنا نیستند. بنابراین، ما به سوالات رایج در مورد این دستکش های محافظ و اصول استفاده از آنها پاسخ خواهیم داد.

پلی اتیلن چیست؟

  1. پلی اتیلن یک پلاستیک بادوام است که برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً برای ظروف بزرگ تجاری برای نگهداری مواد غذایی، کیسه های زباله، ظروف یکبار مصرف و بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.
  2. دستکش های پلی اتیلن برای دست زدن به غذاهایی که در غیر این صورت تحت تاثیر دستکش قرار می گیرند، مناسب هستند. به عنوان مثال، شما نمی خواهید از دستکش پلی اتیلن یکبار مصرف برای دست زدن به محصولات تازه استفاده کنید.
  3. پلی اتیلن یک ماده مصنوعی است که از مواد طبیعی ساخته نشده است. به این ترتیب، در مقایسه با محصولات چرمی طبیعی کمی بادوام تر است. برخلاف محصولات چرمی که متخلخل هستند و بو و طعم را جذب می کنند، پلی اتیلن کاملاً غیر متخلخل است.

چرا از دستکش پلی اتیلن استفاده کنیم؟

دستکش های پلی اتیلن عموماً بدون لاتکس و سازگار با محیط زیست هستند. آنها همچنین جایگزین مناسبی برای دستکش های چرم طبیعی هستند. دستکش های پلی اتیلن برای دست زدن به غذاهایی که برای جابجایی با دستکش های لاتکس ایمن تلقی می شوند مناسب ترین هستند. با استفاده از دستکش های پلی اتیلن می توان غذاهای خاصی را با خیال راحت حمل کرد.
هنگام استفاده از دستکش پلی اتیلن، رعایت برخی اقدامات ایمنی بسیار مهم است. ابتدا دست های خود را قبل از دست زدن به غذا بشویید. دوم، یک پیش بند مخصوص غذا بپوشید. سوم، برای هر ماده غذایی جدید از یک جفت دستکش تمیز استفاده کنید. چهارم، در صورت امکان از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. پنجم، پس از اتمام کار، دستکش های خود را کاملا بشویید. می توانید این کار را با قرار دادن دستکش در یک کاسه آب و تمیز کردن آنها با یک برس انجام دهید. ششم، دستکش های تمیز را در یک ظرف خشک و مناسب برای مواد غذایی نگهداری کنید. اگر در خواربارفروشی هستید و متوجه شدید که فرد بیمار دستکش پلی اتیلن به دست دارد، به غذا دست نزنید. در عوض به یکی از کارکنان فروشگاه اطلاع دهید.

نحوه استفاده دستکش پلی اتیلن

دستکش های پلی اتیلن معمولاً با یک جفت دست تمیز و خشک پوشیده می شوند. برای مثال، اگر در حال دست زدن به غذا هستید و نمی‌خواهید دستکش‌هایتان را آلوده کنید، می‌توانید یک جفت دستکش تمیز بپوشید. اگر این کار را انجام می دهید، مطمئن شوید که به هیچ یک از غذاهایی که در حال تهیه یا سرو می کنید دست نزنید. هنگام پوشیدن دستکش های پلی اتیلن ، مطمئن شوید که دست های خود تمیز و خشک هستند. در مرحله بعد، ابتدا دستکش های خود را در کنار انگشت خود قرار دهید و انگشتان خود را داخل آن قرار دهید. سپس، آنها را با انگشت به سمت پایین روی یک سطح تمیز و صاف قرار دهید. دستکش های شما باید به خوبی جا بیفتند. اگر بیش از حد بزرگ باشند، اجازه می دهند آلودگی وارد دستان شما شود. اگر آنها خیلی کوچک هستند، می توانید انگشتان خود را نیشگون بگیرید.

مزایای دستکش پلی اتیلن

دستکش های پلی اتیلن مزایای زیادی نسبت به دستکش های چرم طبیعی دارند. آنها سازگارتر با محیط زیست، ارزان تر هستند و بو یا طعم را جذب نمی کنند. علاوه بر این، دستکش های پلی اتیلن از قابلیت های ایمنی غذایی عالی برخوردار هستند. اگر از غذاهایی استفاده می کنید که به دستکش لاتکس نیاز دارند، ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید. آنها سبک، راحت و بادوام هستند. در نهایت، تمیز کردن و نگهداری آنها آسان است.