مروری بر تولید گان جراحی یکبار مصرف

مروری بر تولید گان جراحی یکبار مصرف که به عنوان یکی از تجهیزات مورد نیاز در صنعت پزشکی است، می تواند به کاربران برای انتخاب مناسب این محصول کمک کند.

چرا گان جراحی استفاده می شود

گان جراحی برای استفاده پزشکان و پرستاران در اتاق عمل تولید می شود و استفاده زیادی امروزه در دنیای پزشکی و سلامت دارد زیرا تجهیزات حفاظتی شخصی به حساب می آیند.
گان یکبار مصرف سفید برای جلوگیری از انتقال میکروب ها و مایعات بدن از پزشک، کارکنان یا پرستار به بیمار و همچنین از بیمار به پرسنل به کار می روند یا به عبارت دیگر آن ها باکتری های رها شده در اتاق عمل را می کنترل کنند و به حفظ بهداشت کافی مورد نیاز برای ایمنی بیمار کمک کرده و در عین حال آزادی کافی برای حرکت کاربر  را فراهم می کنند.
گان جراحی یکبار مصرف یک طراحی مناسب و کاربردی در منسوجات پزشکی مدرن است که شامل بدنه جلو و بدنه پشتی است و آستین ها از دو طرف انتهای بالایی بدنه اصلی کشیده می شوند.
برخی از نواحی خاص دارای اتصال لایه دیگری از پارچه به عنوان تقویت عملکرد مانع به عنوان محافظت اضافی هستند که از طریق فرآیند چسباندن به یکدیگر متصل می شوند.  به طور معمول آن نواحی سینه و آستین هستند.

به طور کل گان جراحی به رنگ آبی با سرآستین های سفید است. در قسمت گردن با قلاب و حلقه  متصل می شود. کل لباس از پارچه نبافته است اما در برخی از نمونه ها در ناحیه مچ دست دارای کاف بافتنی می باشد و از بندهایی قابل تنظیم در ناحیه کمر استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: تولیدی روپوش آزمایشگاهی یکبار مصرف

  • AAMI LEVEL 1: حمل و نقل بیماران، مراقبت اولیه از بیمار.
  • AAMI LEVEL 2: عمل چشم، برداشتن لوزه، لاپاراسکوپی، توراکوتومی.
  • AAMI LEVEL 3: اندام فوقانی، EENT، دست، قفسه سینه، سیستوسکوپی، ماستکتومی.
  • AAMI LEVEL 4: هر روشی که در آن دست ها و بازوهای جراح در حفره بدن قرار دارند. سزارین، کل هیپ/زانو، آرتروسکوپی زانو. هر چه یک روش طولانی تر باشد، ممکن است به محافظت بیشتری نیاز باشد.

این ها اطلاعات انواع گان یکبار مصرف بود که خواندید و مروری بر تولید گان جراحی یکبار مصرف که به عنوان یکی از تجهیزات مورد نیاز در صنعت پزشکی است، می تواند به کاربران برای انتخاب مناسب این محصول کمک کند.

فرآیندهای تولید گان جراحی یکبار مصرف

مواد اولیه ← برش ← مهر زنی ← چسب (آستین و تقویت کننده) ← چسباندن کراوات (چسب / جوش داده شده با مافوق صوت) → درز آستین (چسب//جوش داده شده با مافوق صوت/درزگیر حرارتی میله ← دوخت (شانه، بدنه چسبناک، )← درز آستین (چسب/ / دوخت با اولتراسونیک/ مهر و موم حرارتی نوار ← نخ برش و تمیز کردن ← تا کردن ← بسته بندی ←تحویل به مشتری .

مواد اولیه: پارچه به طور معمول غیر بافته است که می تواند پارچه پلی پروپیلن اسپان باند یا اسپان باند-ملبلون-اسپان باند (SMS)، پارچه محافظ 3 لایه باشد. به غیر از بدنه، سرآستین های بافتنی، نوار چسب، قلاب ها و حلقه ها وجود دارد.

برش: برش پویا است که چندین لایه پارچه را با هم، از طریق چاقوی مستقیم، قرار می دهد. طبق الگوی CAD که در بالای پانل های چیده شده تنظیم شده است، برش داده می شود.

چسباندن: این بخش از مرحله تولید حساس ترین عمل در تولید روپوش جراحی است، 50 درصد عیوب ناشی از این مرحله ی تولید است. بندهای جلویی گان جراحی باید به صورت ایمن در ناحیه اتصال چسبانده شود. چین پشت نباید تا لبه باشد، باید حداقل 0.25 اینچ از لبه فاصله داشته باشد. عیوب چسبی  بر عملکرد محصول تأثیر می‌گذارد (باعث چسبیدن به هم، محکم چسبیده نشدن، محکم چسباندن و غیره). نفوذ بیش از حد چسب، بیش از 1 اینچ موجب  لمس یا تکه های چسب خشک می شود.

چسباندن بند : قسمت چسباندن بند جلویی باید حداقل 2 اینچ با حداقل 1 اینچ تاشو به روپوش چسبانده یا دوخته شود.

جوش: دوخت با دستگاه اولتراسونیک از نمونه های دیگر ایمن تر است. برای زمانیکه بطور مکرر بندها محکم می شوند و  موجب کشش در گان می شوند، باید به طور ایمن وصل یا دوخته شوند.

دوخت: قلاب و حلقه نوار چسب باید محکم دوخته شوند، قلاب و حلقه نباید مخالف هم دوخته شوند و هنگام استفاده باید به یکدیگر بچسبند.

برش و تمیز کردن نخ: برای حذف ذرات شل به عنوان انتهای نخ شل و برش قطعات، از دستگاه مکنده نخ خودکار استفاده کنید، هر تکه روپوش 8 تا 9 ثانیه در عملیات مکش طول می کشد.

تا کردن و بسته‌بندی: تا کردن چهارتایی برای لباس‌های جراحی بهتر است و طبق نیاز مشتری با یک برچسب مناسب انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: محصولات یکبارمصرف پزشکی

کنترل کیفیت گان جراحی یکبار مصرف

از آنجایی که گان جراحی  فقط شامل چند قسمت می باشد، ایرادات آن ها به راحتی قابل تشخیص است. عمده ایرادات کیفی، نفوذ زیاد چسب و باز بودن درزها است. عیب ها عبارتند از: بیش از دو قطعه بدون در نظر گرفتن اندازه، درز محکم بسته نشده، درز باز، سوراخ در قسمت بند جلو، ذرات خارجی مانند قطعات برش یا انتهای نخ های شل است.

بیشتر بخوانید: محصولات یکبارمصرف آزمایشگاهی