ملحفه های یکبار مصرف جایگزین روتختی های سنتی

ملحفه های یکبار مصرف جایگزین روتختی های سنتی هستند. آن ها به گونه ای طراحی شده اند که یک بار استفاده شوند و سپس دور ریخته شوند و دیگر نیازی به شستشو و ضدعفونی نباشد. ملحفه های یکبار مصرف معمولاً در بیمارستان ها، هتل ها و سایر مراکزی که تعویض مکرر رختخواب ضروری است استفاده می شود.

ملحفه های یکبار مصرف چیست؟

ملحفه های یکبار مصرف معمولا از پارچه نبافته پلی پروپیلن تولید می شوند. ملحفه یکبار مصرف پلی پروپیلن  سبک وزن بوده از این رو  به راحتی قابل حمل  می باشند. ملحفه ها در سایزهای مختلف و متناسب با انواع تخت ها از جمله تخت های یک نفره، دو نفره موجود هستند.

دلایل استفاده از ملحفه های یکبار مصرف استفاده

 آن ها نسبت به ملحفه های سنتی بهداشتی تر هستند، زیرا یک بار استفاده می شوند و سپس دور ریخته می شوند. این می تواند به کاهش انتشار میکروب ها و باکتری ها کمک کند، به ویژه در محیط های مراقبت های بهداشتی که بیماران ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به عفونت باشند. ملحفه های یکبار مصرف  راحت هستند، زیرا نیازی به شستشو و خشک کردن ندارند در نتیجه در زمان و انرژی صرفه جویی کند، به ویژه در تاسیسات بزرگ که نیاز به تعویض ملحفه های تخت های متعدد به صورت روزانه دارند. علاوه بر این، ملحفه‌های یکبار مصرف معمولاً مقرون به صرفه‌تر از ملحفه‌های سنتی هستند، زیرا نیازی به نگهداری یا تعویض زیادی ندارند.
ملحفه های یکبار مصرف در کجا استفاده می شود؟
ملحفه های یکبار مصرف معمولا در بیمارستان ها، کلینیک ها و سایر مراکز درمانی استفاده می شود. اغلب در اتاق های بیماران، اتاق های عمل و بخش های اورژانس بکار گرفته می شوند. ملحفه‌های یکبار مصرف برای استفاده در هتل‌ها، متل‌ها و از این قبیل اماکن گزینه مناسبی می باشد. می توان گفت از آن‌ها برای کارآمدتر کردن نظافت و گردش اتاق استفاده می‌شود.