چگونه ملحفه برای تخت بیمارستان خود انتخاب کنیم؟

ملحفه‌های بیمارستانی در اشکال، اندازه‌ها و سبک‌های مختلف وجود دارند و صدها نوع و برند مختلف برای انتخاب ملحفه‌های مناسب برای تخت بیمارستانی شما وجود دارد.
ملحفه ها از پارچه های مختلفی ساخته می شوند و کیفیت و قیمت آن ها در محدوده وسیعی قرار دارد.
مراقبین و متخصصان پزشکی نیز جدا از بیماران تحت تأثیر این برگه ها قرار می گیرند. بنابراین، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید هنگام تهیه ورق ها از هر فروشگاه فیزیکی یا بهترین فروشگاه آنلاین در نظر بگیرید.

انتخاب پارچه مناسب برای تخت های بیمارستانی

ملحفه های بیمارستانی که انتخاب می کنید می توانند تاثیر بسزایی در راحتی و سلامتی بیمار داشته باشند. ملحفه‌های بیمارستانی ، ملحفه‌ها به مدت چندین ساعت در تماس مستقیم با پوست بیمار هستند. بنابراین، انتخاب برگه های مناسب برای نیازهای بیمار بسیار مهم است.

اکثر ملحفه ها و ملحفه های بیمارستانی برای خانه های سالمندان 100٪ پنبه یا ترکیبی پلی استر-پنبه (پلی پنبه) هستند. مخلوط های پنبه و پنبه می توانند شستشو و خشک شدن مکرر در دمای بالا را تحمل کنند.

بیشتر بخوانید: کاور کفش یکبار مصرف

آنها نرم، قابل تنفس و راحت هستند. از آنجایی که مواد مصنوعی مانند نایلون و اکریلیک در برابر شستشو و خشک کردن مکرر مقاومت کمتری دارند، معمولاً برای سرویس‌های تخت ساده در بیمارستان‌ها استفاده نمی‌شوند.

ورق های ابریشمی و منسوجات مشابه را می توان روی تخت های بیمارستانی استفاده کرد، اما عدم اصطکاک آنها ممکن است ایمنی و راحتی بیماران را به خطر بیندازد. برای محافظت از تشک باید از روکش تشک ضد آب در زیر ملحفه استفاده شود.

پرایمر در تعداد موضوعات ورق بیمارستانی

هنگامی که از یک فروشگاه یا هر بهترین فروشگاه آنلاین خرید ورق می‌کنید، متوجه خواهید شد که آنها معمولاً تعداد نخ‌ها را فهرست می‌کنند که معمولاً به عنوان “T-100” یا چیزی مشابه نوشته می‌شود.

نخ های متقاطع ورق های بافته شده را تشکیل می دهند. تعداد نخ ها تعداد نخ ها در هر اینچ در هر دو جهت است.

بیشتر بخوانید: روتختی یکبار مصرف بیمارستانی

یک ورق با تعداد نخ کمتر معمولاً ارزان‌تر از ورق‌هایی با تعداد نخ بیشتر است، اما ملحفه‌ای با احتمال پارگی بالا است. ورق هایی با تعداد نخ بیشتر بادوام تر، نرم تر و راحت تر هستند.

ورق هایی با تعداد نخ تقریباً 130 استاندارد در تجارت مراقبت های بهداشتی هستند. این تعداد نخ برای پایین نگه داشتن قیمت کتانی طراحی شده است و در عین حال   از محکم بودن ملحفه های بیمارستانی برای شستن چندین بار اطمینان حاصل می کند.

ملحفه های اندازه مناسب را برای تخت بیمارستان خود انتخاب کنید

وقتی تخت‌های بیمارستانی قابل تنظیم را بالا یا پایین می‌آورید، کتانی‌های کوچک به آسانی شل می‌شوند. ممکن است یک ملحفه شلخته زیر بیمار جمع شود و باعث ناراحتی شود و بیمار را در معرض خطر اصطکاک بیش از حد قرار دهد. از سوی دیگر، ورقه‌های بزرگ ممکن است خطرات سُر خوردن و سر خوردن را به همراه داشته باشند و در زیر بیمار جمع شوند.

اندازه تخت های بیمارستانی ممکن است با تخت های معمولی متفاوت باشد. آنها می توانند گسترده تر یا طولانی تر از حد معمول باشند.

قبل از خرید، اندازه تخت بیمارستان را با اندازه ملحفه های خانه های سالمندان مقایسه کنید. ورق پایینی باید به اندازه ای باشد که حرکت تخت و تشک را در نظر بگیرد زیرا تخت های بیمارستانی قابل تنظیم هستند.

بیشتر بخوانید: لباس زیر یکبار مصرف

از آنجایی که تنظیمات تخت روی ورق های بالایی مانند ورق های پایینی تاثیر نمی گذارد، می توان از ورق های اندازه معمولی برای ورق بالایی استفاده کرد.

رنگ های مناسب برای ملحفه های تخت بیمارستانی

برخی از رنگ های استاندارد به طور گسترده ای برای ملحفه های تخت خانه های سالمندان استفاده می شود. در اینجا برجسته ترین ترکیب رنگ، پارچه و چاپ موجود برای ملحفه های بیمارستانی آمده است:

  • ملحفه آبی
  • ملحفه سبز
  • روتختی سفید
  • ملحفه تخت بیمارستانی رنگ ساده آبی پنبه ای
  • روتختی بیمارستانی رنگ ساده آبی

اینها به دلیل سادگی و به دلیل اینکه اگر به درستی تمیز نشوند یا مواد شیمیایی یا دارویی روی آنها ریخته شده باشد، به راحتی قابل تشخیص هستند، به طور گسترده ای ترجیح داده می شوند.

ملحفه های بیمارستانی برای برش پوست یا زخم بستر

تماس مکرر با نقاط حساس بدن باعث برش پوست می شود. فشار و اصطکاک طولانی مدت باعث ایجاد زخم بستر می شود که معمولاً به عنوان زخم فشاری یا دکوبیتوس شناخته می شود. هر دو بیماری به شدت ناراحت کننده هستند و زخم بستر می تواند کشنده باشد.

برای درمان زخم بستر به تشک فشار آور نیاز است. از طرف دیگر ملحفه ها می توانند به جلوگیری از قیچی و زخم بستر کمک کنند.

بیشتر بخوانید: کت آزمایشگاهی یکبار مصرف

اگر بیمار مستعد ابتلا به زخم بستر است، پارچه ای مانند پرکال یا بامبو را انتخاب کنید. همچنین ممکن است بخواهید کتانی های بیمارستانی ضد اصطکاک را بررسی کنید، تا موقعیت بیماران را بدون آسیب رساندن یا بریدن پوست آنها ساده تر کنید.

نتیجه

اکثر ملحفه هایی که در بیمارستان ها استفاده می شوند کیفیت مناسب و ماندگاری بالایی دارند. ملحفه‌ها نیز راحت‌تر هستند و خوابیدن روی آن‌ها را برای بیماران آسان‌تر می‌کنند. بهترین کار این است که ملحفه‌های مناسبی را در هیراواتس  برای تخت‌های بیمارستانی خود انتخاب کنید تا به بهترین نحو به بیماران خود خدمات رسانی کنند.