نحوه پوشیدن لباس اتاق عمل بیمار: چگونه به بیمار یک شان جراحی بپوشانیم؟

پرده های جراحی برای ایجاد یک میدان استریل در اطراف محل جراحی و ایجاد یک مانع فیزیکی که خطر عفونت محل جراحی (SSIs) را با کاهش حرکت میکروارگانیسم ها از مناطق غیر استریل به مناطق استریل کاهش می دهد، استفاده می شود.

بنابراین، تهیه پرده جراحی قبل از عمل بسیار مهم است. برای تخمگذار می توان به مراحل زیر اشاره کرد:

1. پرده های کاربردی : از چهار پرده ابزار جراحی در اطراف محل برش استفاده کنید.

برش جراحی را با چهار پارچه استریل که از هر طرف 1/4 دوبار تا شده و به سمت پایین تا شده بپوشانید. ترتیب گذاشتن پرده ها: ابتدا قسمت های نسبتاً نجس (مثل شکم و پرینه) و در نهایت سمت اپراتور را بگذارید. چهار گوشه را با فورسپس حوله ای محکم کنید یا محل برش را با فیلم بپوشانید.

2. پرده های متوسط:

با توجه به پرده های متوسط ​​مختلف ارائه شده، روش تخمگذار مربوطه را انتخاب کنید :

روش 1: چهار پرده متوسط ​​تک لایه قرار دهید : اولین پرده متوسط ​​دو تا شده و با سکو پوشانده می شود . قطعه دوم به صورت افقی با لبه بالایی برش و قاب سر پخش می شود . قطعه سوم باز شده و لبه پایینی برش افقی و بالای سکو را پوشانده است. و چهارمین قطعه گسترش یافت و سکو و اندام تحتانی را پوشاند .

روش 2: پوشاندن با دو پرده دولایه: یک پرده دو لایه در لبه های بالایی و پایینی برش قرار می گیرد که سمت سر روی قاب بیهوشی و سمت پا روی میز عمل قرار می گیرد.

3. پرده جراحی:

از پارچه جراحی رو به برش استفاده کنید، انتهای کوتاه آن به سمت سر و انتهای بلند آن به سمت اندام تحتانی باشد، سپس به سمت بالا و پایین بکشید. باید مراقب بود که اجسام غیر استریل را با دست یا انگشت لمس نکنید.