دستکش یکبارمصرف پلی اتیلن برای سرویس مواد غذایی

دستکش های پلی سرویس غذا بخشی ضروری از هر عملیات جابجایی مواد غذایی هستند. چه یک رستوران فست فود، یک فروشگاه مواد غذایی، یک کافه تریا مدرسه، یا نوع دیگری از کسب و کار خدمات غذا را اداره می کنید، احتمالاً از کارمندان خود می خواهید که هنگام دست زدن به غذا دستکش های پلی را بپوشند.

دستکش های یکبار مصرف کاربردهای مختلفی دارند. کارکنان خدمات غذا در فست فودها، غذاخوری های معمولی و سایر غذاخوری ها اغلب از آنها برای محافظت از دست های خود در برابر میکروب ها و نشت ها استفاده می کنند.

آنها همچنین برای جلوگیری از نفوذ مواد نامرتب مانند سس تند یا سس سالاد در حین کار مفید هستند. دستکش های پلی اتیلن (PE) یا «پلی» نوع دیگری از دستکش های یکبار مصرف هستند که کاربردهای مفید زیادی در صنعت خدمات غذایی دارند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این دستکش ها ادامه مطلب را بخوانید تا بتوانید بهترین ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و نحوه استفاده صحیح از آنها را بدانید.

دستکش های پلی اتیلن چیست؟

دستکش های پلی اتیلن دستکش های یکبار مصرف ساخته شده از پلاستیک هستند. آنها اغلب در صنایع خدمات غذایی استفاده می شوند زیرا ارزان هستند و تمیز کردن آنها آسان است و همچنین یکبار مصرف هستند که آنها را بسیار راحت می کند.

آنها به طور گسترده در زمینه پزشکی و در سایر صنایع که ممکن است خطر آلودگی وجود داشته باشد استفاده می شود. در سرویس غذا، آنها برای تمیز و ایمن نگه داشتن دست های کارمندان شما در حین انجام کارهایشان در آشپزخانه و در حین خدمت به مشتریان بسیار مفید هستند.

برخلاف دستکش های لاتکس، استفاده از آن ها برای افرادی که به لاتکس حساسیت دارند بی خطر است. آنها همچنین برای جابجایی مواد غذایی در محیط های مختلف از جمله دمای سرد و گرم ایده آل هستند. با این حال، آنها نسبت به دستکش های لاتکس خاصیت ارتجاعی کمتری دارند، بنابراین ممکن است برای هر کاربر مناسب نباشد.

چرا از دستکش پلی اتیلن در سرویس غذا استفاده کنیم؟

  • از دست ها در برابر باکتری ها و میکروب ها محافظت کنید. دستکش های پلی اتیلن از دست ها در برابر آلاینده های احتمالی در هنگام آماده سازی غذا، حمل و نقل غذا، و هنگام دست زدن به پول و دست زدن به غذا محافظت می کند.
  • از آلودگی متقابل جلوگیری کنید. دستکش های پلی غذا را از دستان شما در امان نگه می دارند و دست های شما را از غذا در امان نگه می دارند.
  • هنگام دست زدن به پول از آلودگی جلوگیری کنید. بسیاری از موسسات غذا و نوشیدنی پرداخت با کارت اعتباری را می پذیرند. دست زدن به پول می تواند میکروب ها را از دست شما به غذا و از غذا به دست شما منتقل کند. دستکش های پلی می توانند به کاهش خطر این اتفاق کمک کنند. – از سطوح دیگر محافظت کنید. دستکش های پلی می توانند برای تمیز نگه داشتن سطوح در حین آماده سازی غذا مفید باشند.
  • جلوگیری از سوختگی دستکش های پلی برای برخورد با غذاها یا مایعات داغ و برای سرخ کردن و شستن ظروف با دست در آب داغ مناسب هستند.

چگونه از دستکش پلی اتیلن در سرویس غذا استفاده کنیم؟

استفاده از دستکش های پلی اتیلن در سرویس های غذایی آسان است. با اطمینان از تمیز بودن دستکش ها قبل از استفاده شروع کنید. برای تمیز نگه داشتن دستکش ها و جلوگیری از انتشار میکروب ها، همیشه آنها را در بین کارها عوض کنید، دست های خود را قبل از پوشیدن دستکش بشویید و بعد از استفاده دستکش ها را بشویید.

  • قبل از پوشیدن دستکش دست ها را بشویید و خشک کنید. بسیاری از افراد برای جلوگیری از کثیف شدن دست‌های خود از دستکش استفاده می‌کنند، اما اگر دستکش‌ها تمیز نشده باشند، میکروب‌ها همچنان منتقل می‌شوند. شستن و خشک کردن صحیح دست ها می تواند به کاهش باکتری ها و جلوگیری از عفونت کمک کند.
  • دستکش را بین کارها عوض کنید. استفاده از یک جفت دستکش برای کارهای مختلف می‌تواند تمیز کردن دستکش‌ها را سخت‌تر کند و همچنین احتمال انتقال میکروب‌ها بین کارها بیشتر است.
  • بعد از هر بار استفاده دستکش ها را بشویید. بهتر است برای هر کار جدید از دستکش تمیز استفاده کنید، اما اگر یک جفت جدید دستی ندارید، می توانید از همان دستکش استفاده کنید اگر بین کارها آنها را با آب گرم و صابون کاملاً بشویید.
  • وقتی دستکش خیس شد عوض کنید. اگر هنگام شستن ظروف یا تمیز کردن آشغال نیاز به استفاده از دستکش دارید، به محض اینکه کارتان تمام شد، آنها را عوض کنید.

چه زمانی برای کارکنان خدمات غذا خوردن غذا با دستکش پلی بی خطر است؟

هنگام لمس مواد غذایی با دستکش های پلی اتیلن، احتیاط لازم است. این نوع دستکش اصلاً برای استفاده با غذا طراحی نشده است.

با این حال، در یک خرج کردن، می توان از آنها برای نگهداری ایمن غذا استفاده کرد. دستکش ها باید تمیز باشند و برای جلوگیری از انتشار میکروب ها و آلودگی های متقابل باید بین کارها تعویض شوند.

آنها را نباید با غذای خام استفاده کرد و نباید از آنها برای دست زدن به غذای گرم استفاده کرد.

اگر کارگری نیاز به استفاده از دستکش پلی در حین دست زدن به مواد غذایی داشته باشد، باید مطمئن شود که غذا را به اندازه کافی دور می‌برد که تصادفاً به مچ دست یا دست او برخورد نکند.

کلمات پایانی: بهترین روش ها هنگام استفاده از دستکش های پلی اتیلن یکبار مصرف

برای بهترین شیوه های بهداشتی، از دستکش های pe تمیز استفاده کنید . اگر دستکش‌ها قبل از استفاده تمیز نباشند، می‌توانید با باکتری روی دست‌ها یا دستکش‌ها مواجه شوید. در صورت نیاز به استفاده مجدد، دستکش های خود را با آب گرم و صابون بشویید.

فراموش نکنید که قبل از پوشیدن دستکش و قبل از درآوردن دستکش، آنها را بشویید. دستکش یکی از مهم ترین وسایلی است که می توانید در آشپزخانه خود از آن استفاده کنید.

آن‌ها دست‌های شما را تمیز نگه می‌دارند، غذای شما را از میکروب‌ها در امان نگه می‌دارند و مطمئن می‌شوند که از هرگونه بریدگی یا سوختگی که ممکن است رخ دهد محافظت می‌کنید. آنها همچنین به راحتی پیدا می شوند، به راحتی تمیز می شوند و به راحتی جایگزین می شوند!